X
تبلیغات
ارشاد

ارشاد
مبارزه با خرافات و انحرافات فکری و رفتاری و....

از این به بعد شهید مطهری حق ورود به مسجد اعظم قم را ندارد!

چون او اولین کسی بود که داستان شهادت حضرت رقیه در خرابه شام

 را زیر سؤال برد(۱)

 پس از او بزرگترین تاریخ شناس معاصر (نویسنده و استاد حوزه

 و دانشگاه مولف کتاب سیره پیشوایان) حضرت حجت الاسلام

مهدی پیشوایی هم حق ورود به مسجد اعظم قم را ندارد؛

چون: 

او هم نظر شهید مطهری را تایید و در مدسه فیضیه و در جمع

 طلاب و فضلا با صراحت اعلام کرده:

شخصا درباره حضرت رقیه تحقیق کرده و تا قرن هفتم هجری

هیچ رد پایی از حضرت رقیه و واقعه هادت او در خرابه شام در

 کتب تاریخی شیعه و سنی ندیده است.

و اینک حضرت آیت الله خوشوخت هم حق ورود به مسجد اعظم

 قم را ندارد چون او هم  چند شب يش، در شبكه يك سيماي

جمهوري اسلامي ايران  واقعه شهادت حضرت رقيه در خرابه

شام را کذیب کرد در نتیجه، تولیت مسجد اعظم قم، ورود او را

 به مسجد اعظم  برای تدریس مباحث خلاقی ممنوع اعلام کرد.

شما هم اگر علاقمند هستید در مسجد اعظم قم رفت و آمد کنید

  بهتر است مواظب زبانتون باشید.

 

اظهارات عجیب آیت‌الله خوشوقت درباره حضرت رقیه(س)

به گزارش شیعه آنلاین،
 
"آیت الله خوشوقت" از علمای سرشناس تهران در اظهاراتی که اخیرا در شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شد، برخی مطالب عجیب در مورد حضرت رقیه سلام الله علیها را بیان کرد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از پامنبری‌های خود که پرسید
 "آیا حضرت رقیه سلام الله علیها دختر امام حسین علیه السلام است یا خیر؟"
پاسخ داد:
 "ایشون (حضرت رقیه) دختر یکی از شهدای کربلا است.
 
در تاریخ که در مورد بچه های امام حسین می نویسند،
 
 دختری به نام رقیه وجود ندارد"!

پرسش کننده در ادامه می پرسد:
 "اصلا ایشان (حضرت رقیه) وجود داشته؟"
آیت الله خوشوقت پاسخ می دهد:
 "بله، در تاریخ وجود داشته در شام هم بوده
 اما اصلا دختر امام حسین علیه السلام نبوده است".

این پرسش کننده همچنین در مورد چگونگی به شهادت رسیدن حضرت رقیه سلام الله علیها، سوال می کند، و خوشوقت پاسخ می دهد: "باید بگوئیم در مقاتل چنین بیان شده است. ما که آنجا نبودیم ببینیم چگونه به شهادت رسید؟".

آیت الله خوشوقت در ادامه در مورد نحوه عزاداری می گوید:
 
 وقتی عزاداری دست عموم بیفتد، اختراعاتی هم پیش می آید و سلیقه های مختلفی مانند زنجیرزنی، قفل زنی، قمه زنی و غیره به وجود می آید. گریه از همه راحت تر، ارزان تر و بی اشکال تر است".
 ..........................................................................
 
  (۱)منبع اظهارات شهید مطهری در کتاب حماسه حسيني
 
(بخش تحريفات عاشورا)
 
 
(۲)محدث قمي در منتهي الامال (ج 1 ، ص 853-854 )دربخش
 
فرزندان حسين بن علي ذکري از حضرت رقيه به ميان نياورده
 
 است .ودر پایان مبحث مربوط به امام حسین (ع) از کتاب کامل بهایی
 
 نوشته شده در قرن هفتم داستان خرابه شام را نقل می کند واین
 
تاریخ اگر از دیدگاه مرحوم محدث قمی معتبر بود در ذکر نام حضرت
 
 رقیه در ردیف فرزندان امام حسین (ع) تردید نمی کرد.
 
(۳) نظر آیت الله نجفی (رض) درباره حضرت رقیه :
 
آقاي محمد باقر مدرس مي گويد : درباره اين دختر امام حسين
 
 از مرحوم آيت ا. . . نجفي کتباً و شفاهاً سؤالاتي نمودم. فرمود :
 
 اگر چه مدارک معتبر از وجود چنين دختري ساکت است لکن
 
با وجود اين شهرت نمي شود انکار کرد. (6) البته ديدگاه شهيد
 
مطهري بر اساس منابع معتبر کهن است که فرزندي به نام حضرت
 
 رقيه براي امام حسين (ع) در آن ها ذکر نشده است .
 
(۴) ديدگاه استاد مهدي پيشوايي؛ تاريخ نويس معاصر
 
درباره اين پرسش كه:
 
 «آيا امام حسين‏عليه السلام، دختري به نام رقيه داشته
 
 است؟» مي‏فرمايد:

با مراجعه به كتاب‏هايي مانند كشف الغمه، بحارالانوار، مناقب ابن
 
 شهرآشوب متوجه مي‏شويم كه دختري به نام رقيه براي امام
 
 حسين‏عليه السلام ثبت نشده است.
 
بنده زماني تحقيق كردم كه آيا اساساً نام رقيه در آن زمان،
 
 مرسوم بوده است يا نه؟
 
 متوجه شدم كه حضرت اميرعليه السلام، دختري به نام رقيه داشتند.
 
 معلوم مي‏شود
 
 كه در آن زمان رقيه اسمي براي زنان بوده است،
 
ولي منابع اصلي ما، در ميان دختران امام حسين‏عليه السلام،
 
 دختري به نام رقيه را براي ايشان ثبت نكرده‏اند.
 
 اين مطلب كه دختر كوچكي از امام حسين‏عليه السلام در مدّت
 
 اسيري در شام، پدر را در خواب مي‏بيند و بعد بيدار مي‏شود
 
 و بي‏تابي مي‏كند و از عمه و امام سجادعليه السلام پدر را
 
 درخواست مي‏كند، قديمي‏ترين منبع اين سخن، كامل بهايي است.
 
 بعدها، هر كسي كه مطالبي آورده است، به نظر مي‏رسد كه
 
از او گرفته باشد.

اين جريان را عمادالدين طبري براي بهاءالدين وزير هلاكوخان
 
 - نوشته است. به نظر مي‏رسد اين وزير، همانند صاحب بن عباد،
 
 عالمي دانش دوست بوده است كه ظاهراً به تشيع هم گرايش
 
 داشته است. با درخواست او، عمادالدين طبري، كتاب كامل بهايي
 
 را درباره سقيفه و موضوع خلافت و امامت نوشته است. او هم
 
در آن كتاب از حضرت رقيه‏عليها السلام اسم نبرده است.
 
مي‏نويسد: «دختركي چهار ساله پدر را درخواب ديد و بي‏تابي
 
 كرد و...».
 كتاب کامل بهایی كه در سال 675 ه . ق نوشته شده است، قديمي‏ترين
 
 سندي است كه بنده در مورد اين قضيه يافته‏ام.
 
البته نويسنده كامل بهايي، اين جريان را از يك دانشمند سني
 
به نام قاسم بن محمد بن احمد مأموفي نقل مي‏كند.
 
 كتاب اين دانشمند سني الحاوية نام دارد كه از منابع عمادالدين طبري
 
بوده است.(86)
 
منبع 
[ سه شنبه بیست و نهم اسفند 1391 ] [ 7:28 ] [ مهدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ
لینک دوستان
.
.
.
.
امکانات وب
شمارنده